آموزش ساخت دانلود منیجر با پایتون
- چهارشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۳، ۰۸:۴۶ ب.ظ
توی این پست میخوام نحوه ساخته شدن یه دانلود منیجر کنسولی به کمک پایتون رو بهتون بگم
این پست رو بیشتر برای خودم ایجاد کردم
البته هدف من از نوشتن این اسکریپت کلا یه چیز دیگه بود و بخاطر یه علت دیگه و برای استفاده شخصی نوشته بودمش
اما برای اینکه مفید واقع بشه و منم یه پستی نوشته باشم چند تا چیز دیگه هم بهش اضافه کردم
مثل تغییر رنگ و نوار پیشرفت و آهن آلات و آهن ضایعات و و و ....
import os import sys import requests from urllib.parse import urlparse os.system("Color FC") os.system("Mode 60,20") os.system("Title V32-Download.Manager") link = input("Enter download link => ") os.system("Cls") file_name = urlparse(link) file_name = file_name.path.rsplit('/', 1)[-1] with open(file_name, "wb") as f: print("Downloading %s"% file_name) response = requests.get(link, stream=True) total_length = response.headers.get('content-length') if total_length is None: f.write(response.content) else: dl = 0 total_length = int(total_length) for data in response.iter_content(chunk_size=4096): dl += len(data) f.write(data) done = int(50 * dl / total_length) sys.stdout.write("\r[%s%s]" % ('=' * done, ' ' * (50-done)) ) sys.stdout.flush() print("\n\n\n\tDownload Shod...") input()
چون چیزی رو توضیح ندادم
هر جایی از کدها که براتون نا مفهوم بود بدون تعارف بگین براتون توضیح بدم
موفق باشید
- ۰۳/۰۵/۳۱